مقالات ISI
1) Abbas Marzban, Nafise Eslamian, Omid Isanejad. (2012). Causal model of attachment impact on academic achievement, emphasizing the mediatory of openness. Journal of American Science; 8(6):822-826]. (ISSN: 1545-1003).
2) Bahrami.Fatemeh; Rostami.Zeinab; Marzban.Abbas. (2012). The Structure, Reliability and Validity of the Academic Avoidance Inventory (AAI) among High School Students in Iran. Interdisciplinary Journal Of Contemporary Research In Business. JUNE 2012. VOL 4, NO 2 ،(ISSN 2073 7122).
3) Maryam Esmaeilzadeh, Razgar Qaderpour, Farzaneh Ahmadi, Abbas Marzban. (2014). Interactive Vulnerability Among Families having Children with ADHD: a Qualitative Study. International Journal of Academic Research in Applied Science 3(5): 34-43, 2014 ijaras.isair.org.
4) Abbas Marzban, Mehran Alipuor, Maryam Esmaeilzadeh, Razgar Qaderpour. (2013). Causal Model of Attachment Impact on Academic Achievement Emphasizing on the Mediatory of Attention Syndromes. International Journal of Academic Research in Applied Science 2(9): 24-35, 2013 ijaras.isair.org.
مقالات علمي- پژوهشي
5) عباس مرزبان، محمد رضا عابدی، پریسا نیلفروشان. (1397). اثربخشی روش مشاوره مبتنی بر نظریه شناختی اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی. مجله علوم روان شناختی. دوره هفدهم، شماره 70، 713-707.
6) عباس مرزبان، محمد رضا عابدی، پریسا نیلفروشان. (1397). مقایسه تاثیر روش¬های مشاوره مسیر شغلی مبتنی بر نظریه شناختی اجتماعی و رسالت محور بر اشتیاق تحصیلی دانش¬آموزان. فصلنامه مشاور شغلی و سازمانی، دوره دهم، شماره 35، تابستان، 80-61.
7) عباس مرزبان، محمد رضا عابدی، پریسا نیلفروشان. (1397). بررسی روایی و پایایی نسخه پنجم پرسش نامه سبک های هویت در گروهی از نوجوانان ایرانی. دوفصلنامه روانشناسی فرهنگی، سال دوم، شماره 118-101.
8) کاوه فارسانی، ذبیح الله؛ ظفری زاده، علی اکبر؛ بهرامی، فاطمه؛ مرزبان، عباس؛ جلوداری، آرش؛ قاسمی، زیبا. (1395). ویژگی های روان سنجی مقیاس کنجکاوی و اکتشاف: تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی. نوآوری های آموزشی » شماره 58 علمی-پژوهشی/ISC (14 صفحه - 151 تا 164.
9) نوروزی، امین؛ زهرا کار، کیانوش؛ صفری، هادی؛ فرجی، مریم؛ مرزبان، عباس. (1394). بررسی رابطه حمایت اجتماعی خانواده با استعداد اعتیاد نوجوانان. فصلنامه مشاوره و روان درمانی. سال چهارم. شماره 13. ص 21-34.
10) مرزبان، عباس؛ اژه ای، جواد؛ بهرامی، فاطمه. (1393). مدل علی تاثیر دلبستگی بر پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای کنجکاوی. مجلة روانشناسي / سال هجدهم، شمارة 2 / تابستان 1393.
11) مرزبان، عباس ؛ کاوه فارسانی، ذبیح الله؛ بهرامی، فاطمه. (1392). بررسی روایی و پایایی مقیاس خود ارزشی مشروط بر روی دانش آموزان دبیرستانی شهر اصفهان. فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات روان شناختی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا(س). دوره ی نهم - شماره 4 علمی-پژوهشی/ISC (28 .ص 31 تا 58.
12) بهرامي، فاطمه؛ قادرپور، رزگار ؛ مرزبان، عباس. (1388). رابطه بين افسردگي و نشخوار فكري با باورهاي فراشناختي مثبت و منفي. مجله پژوهشهاي تربيتي و روانشناختي دانشگاه اصفهان.
مقالات علمی ترویجی
13) قاسمی ارگنه، حامد؛ مرزبان، عباس؛ بهرامی، فاطمه؛ رجبی، محبوبه. (1393). بررسی رابطه دلبستگی با خود ارزشی مشروط و پیشرفت تحصیلی. دومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری. سالن همايش های تلاش. تهران.
14) صباغ هرندی، مهناز؛ خسروی، نجمه؛ مرزبان، عباس. (1394). تحلیل و بررسی دیدگاه مدیران و معلمان مقطع ابتدایی جهت ایجاد مدارس هوشمند در شهرستان شهرکرد. همایش ملی بهره وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش. اصفهان.
15) مرزبان، عباس؛ وعده، هما؛ فروزش، بهنوش. (1397). مدرسه راه حل محور. مجله علمی پژوهش در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی. بهار 97.
16) مرزبان، عباس؛ فروزش، بهنوش؛ نوروزی، امین؛ صوفی، شایسته. (1397). رویکرد راه حل مدار و کاربرد آن در مشاوره تحصیلی. نشریه علمی پژوهش در علوم انسانی و تحقیقات میان رشته ای. بهار 97.
2- کتب(ترجمه با تألیف) :
1- بهرامی، فاطمه؛ مرزبان، عباس. (1391). "کتاب کار کمک به کودکان مبتلا به وسواس و اضطراب" تهران. انتشارات ارجمند. ( ترجمه)
2- غياث، مجيد؛ صباغ هرندي، مهناز؛ مرزبان، عباس؛ قادرپور، رزگار. (1391). "بهداشت مدارس". اصفهان: انتشارات كنكاش. (تألیف).
3- مرزبان، عباس، بهرامی، فاطمه. (1391). "نقش دلبستگی در فرآیندهای شناختی-هیجانی و پیشرفت تحصیلی" تهران. انتشارات گلبانگ تربیت. ( تألیف).
3- طرحهاي ملی و یا تحقیقاتی:
1) بررسی نتایج معاینات دانشجویان جدیدالورود دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 89-88
2) بررسی و مقایسه آسیب های شغلی و ارتباط آن با رضایت شغلی و ویژگی های روان شناختی کارکنان اداره راه و ترابری در سال 1388 به عنوان همکار اصلی طرح.